Hvilke personopplysninger behandler vi om deg?

Personopplysninger som du gir til oss eller som vi samler inn om deg:

  • Navn: for- og etternavn
  • Kontaktinformasjon: adresse, e-postadresse, telefonnummer.
  • Fødselsdato
  • Bestillingsinformasjon: bestillingshistorikk, informasjon om bestilte varer.
  • Kjøpsinformasjon: kjøpshistorikk, kjøpsinformasjon,kjøpsdato.
  • Kjøretøyinformasjon: bilregistreringsnummer, bilmodell.
  • Informasjon om ditt kjøretøy: kilometerstand, status på bilens komponenter og funksjoner. 
  • Kjøpsinformasjon samt informasjon om utført tjeneste: kjøpte varer og tjenester, beløp, kjøpssted, kjøpsdato og betalingsmåte, rabatter, informasjon om utført service og reparasjon.
  • Betalingsinformasjon: fakturainformasjon
  • IP-adresse
  • Informasjon om reklamasjon- og garanti: informasjon om klagesaker, informasjon om produktgarantier, informasjon om kjøpte varer.

 

Personopplysninger vi mottar fra tredjepart:

  • Offentlige person- og kjøretøyregistre: navn, kontaktinformasjon, kjøretøyinformasjon, tilstandsrapport, informasjon om eierskifte.
  • Firma i konsernet: navn, kontaktinformasjon, kjøretøyinformasjon for mottaker av informasjon vedrørende bestilt service eller reparasjon.
  • Mobiltjenesteleverandør: navn, kontaktinformasjon, bilregistreringsnummer for registrering i kundeklubben.

Les mer om hvilke formål vi behandler dine personopplysninger som:

Medlem i kundeklubben

Butikkunde

Verkstedkunde

E-handelskunde

For hvilke formål behandler vi dine personopplysninger som medlem i kundeklubben?

Vi behandler informasjon om deg for å oppfylle våre forpliktelser som inngår i vilkårene for medlemskap i  kundeklubben. For hvilke formål og rettslig grunn vi samler inn og behandler personopplysninger beskrives i tabellen nedenfor:

Formål

Behandling

Kategorier av personopplysninger

Rettslig grunn

Lagringstid

For å kunne administrere dine fordeler og tilbud i henhold til vilkårene for medlemskap

  • For å sikre din rabatt på tilbehør som medlem i kundeklubben.
  • Opprettelse av personlige og generelle produkttilbud.
  • Lage tilpassede nyheter
  • Gjennomføre analyser av dataene vi samler inn, f.eks hvordan du som medlem bruker selskapets nettsider og andre digitale kanaler (f.eks hvilke sider og deler av sider du har besøkt og hvilke søk du har gjort).

 

  • Navn
  • Kontaktopplysninger
  • Kjøretøyinformasjon

Oppfyllelse av avtale.

Til medlemskapet avsluttes.

 

For hvilke formål behandler vi dine personopplysninger som butikkunde?

Vi behandler noe informasjon om deg for eksempel fordi du har valgt å legge inn en produktbestilling hos oss. For hvilke formål og rettslig grunn vi samler inn og behandler personopplysninger beskrives i tabellen nedenfor:

Formål

Behandling

Kategorier av personopplysninger

Rettslig grunn

Lagringstid

For å tilby kunden et kjøretøytilpasset vareutvalg

  • Innhente kjøretøyinformasjon fra offentlige registre.
  • Kjøretøyinformasjon

Berettiget interesse*

 

Ett døgn.

For å kunne håndtere bestillinger av reservedeler og tilbehør.

  • Bestille og reservere varer til kunden.
  • Kontakte kunden for informasjon om levering.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Bestillingsinformasjon

Oppfyllelse av avtale

Inntil levering er mottatt i butikken og i en periode på 12 måneder deretter

For å kunne håndtere kundeservicesaker.

  • Kommunisere med kunden og besvare spørsmål som kommer inn til kundeservice via telefon eller digitalt.
  • Undersøke klager og vedlikeholdssaker.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Kundens korrespondanse
  • Opplysninger om klagen.

Berettiget interesse**

 

Inntil saken er avsluttet og i en periode på 12 måneder deretter.

Motta retur, reklamasjon og garantisaker i forbindelse med et kjøpt produkt.

  • Motta returer, reklamasjoner og garantisaker
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Kjøretøyinformasjon
  • Informasjon om retur

Rettslig forpliktelse

Inntil saken er avsluttet og deretter i en periode på 5 år.

(Forbrukerkjøpsloven)

 

For hvilke formål behandler vi dine personopplysninger som verkstedkunde?

Vi behandler noe informasjon om deg, for eksempel fordi du har valgt å gjennomføre en service eller reprasjon hos oss. For hvilke formål og rettslig grunn vi samler inn og behandler personopplysninger beskrives i tabell nedenfor.

Formål

Behandling

Kategorier av personopplysninger

Rettslig grunn

Lagringstid

Håndtere bestilling av service og reprasjon

  • Motta forespørsel om bestilling av service og reprasjon
  • Navn
  • Kontaktopplysninger
  • Kjøretøyinformasjon

Oppfyllelse av avtale

Inntil tjenesten er utført og 12 måneder etterpå

Gjennomføre service og reparasjon

  • Innhente kunde- og informasjon om kjøretøy fra offentlige registre.
  • Bestille reservedeler.
  • Kontakte kunden ved eventuele spørsmål vedrørende service/reparasjon.
  • Håndtere din betaling.
  • Innhente arbeidsinstruksjoner fra ekstern part.
  • Formidle tegning av assistanseforsikring.
  • Motta klage- og garantisaker angående utført service eller reprasjon.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Kjøretøyinformasjon
  • Informasjon om ditt kjøretøy
  • Informasjon om dine kjøp samt informasjon om utført tjeneste
  • Betalingsinformasjon

(fakturainformasjon)

Oppfyllelse av avtale

Inntil tjenesten er utført og inntil 5 år deretter

(Lov om bokføring)

For å kunne tilby lånebil i perioden service eller reprasjon utføres

  • Innsamling av personopplysninger for utlån av bil
  • Navn
  • Kontaktopplysninger
  • Kopi av førerkort

Oppfyllelse av avtale.

Inntil service eller reprasjon er utført og deretter i 6 måneder.

Administrere kundehenvendelser

  • Undersøke eventuelle klager vedrørende utført service eller reprasjon.
  • Kommunisere med kunden og svare på forespørsler som kommer inn til kundeservice via telefon eller digitale kanaler.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Kjøretøyinformasjon
  • Din korrespondanse
  • Opplysninger om klagen.

Berettiget  interesse *

Inntil saken er avsluttet og deretter  i 12 måneder

Tilbakekallelse av produkt

  • Kontakte deg som kunde og tilbakekalle produkt ved oppdagelse av brist eller feil i produkt
  • Informasjon om dine kjøp samt informasjon om utført tjeneste
  • Kjøretøyinformasjon

Berettiget interesse**

Inntil service er utført og deretter i 5 år (Lov om bokføring)

For at vi skal kunne sende relevante tilbud til deg om våre produktr og tjenester

  • Opprette en personlig relasjon til deg, f.eks gjennom relevente produktanbefalinger og tilbud, samt andre lignende handlinger som medfører en forenkling for deg.
  • Ønske deg velkommen som kunde.
  • Ønske deg velkommen som ny bileier.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon

Kjøretøyinformasjon

  • Informasjon om dine kjøp samt informasjon om utført tjeneste.

 

Berettiget interesse***

Inntil service eller reprasjon er utført og deretter i 12 måneder.

For å kunne minne deg på å bestille ny tid for service.

  • Minne deg som kunde på å bestille ny service.
  • Innkalling til  EU-kontroll.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Informasjon om utført tjeneste.

Berettiget interesse***

Inntil service eller reparasjon er utført og deretter i 24 måneder, fordi service bare må utføres hver 24. måned.

 

For hvilke formål behandler vi dine personopplysninger som e-handelkunde?

Vi behandler noe informasjon om deg, for eksempel fordi du har valgt å legge inn en bestilling hos oss.For hvilke formål og rettslig grunn vi samler inn og behandler personopplysninger beskrives i tabellen nedenfor:

Formål

Behandling

Kategorier av personopplysninger

Rettslig grunn

Lagringstid

For å kunne tilby deg som kunde et kjøretøytilpasset vareutvalg

  • Innhente kunde- og kjøretøyinformasjon fra offentlig registre.
  • Kjøretøyinformasjon

Berettiget interesse*

 

Informasjon lagres ikke.

For å kunne håndtere dine bestillinger, kjøp og returer

  • Levering, varsling og kommunikasjon om leveranse.
  • Motta og håndtere returer
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Informasjon om kjøp.

Oppfyllelse av avtale

Inntil varene er levert og deretter i 12 måneder.

For å kunne administrere kundeservicehendelser

  • Kommunisere med kunden og besvare henvendelser som kommer inn til kundeservice via telefon eller digitalt.
  • Undersøke klager og supportsaker.
  • Navn
  • Kontaktinformasjon
  • Kundens korrespondanse
  • Opplysninger om klagen.

Berettiget interesse**

 

Inntil saken er avsluttet og deretter i 12 måneder.

For å kunne markedføre produkter og tjenester.

  • Direktemarkedsføring via digitale kanaler.
  • IP-adresse

Berettiget interesse***

Fra innsamling og deretter i 12 måneder.

For å minne kunden om å gjennomføre  kjøp.

  • Minne deg som kunde på at du harvarer i digital handlekurv

 

  • Kontaktinformasjon
  • Informasjon om dine påbegynte kjøp

Berettiget interesse***

Fra innsamling og deretter i 12 måneder.