Standard e-handel og produkt spørsmål

Her finner du de vanligste spørsmålene vi på Mekonomen får, i våre butikker om produkter, garantier og levering.

Spørsmål

Varene du bestiller i webshoppen kan du hente i butikken du velger allerede dagen etter.  Du vil motta en bekreftelse fra butikken enten på SMS eller e-post når varene er klare. Norge er et langstrakt land og i noen områder kan levering ta noe lengre tid
Det du ser i våre butikkhyller er bare en svært liten del av vårt totale produktutvalg. Reservedelene oppbevares bak disk eller ute på lageret og mye av tilbehøret vi leverer må spesialbestilles. Utover dette har vi en rekke avtaleleverandører vi kan bestille andre ikke-lagerførte artikler fra. Snakk med noen av våre medarbeidere for å bestille akkurat det du ønsker.
Ja, ta bare med deg kvitteringen og produktet i ubrutt forpakning. Du har åpent kjøp i to uker forutsatt at du har kvitteringen med deg og forpakningen er er ubrutt.

Mekonomen følger lov om forbrukerkjøpsloven som gir deg en reklamasjonsrett på 2 eller 5 år avhengig av produktets forventede levetid.

Les mer om våre garantivilkår på våre hjemmesider her.

Ja! Via Mekonomen Bilkonto kan du søke om Bilkonto og få kreditt for bruk i våre Mekonomen-butikker og verksteder. Les mer om dette på våre hjemmesider her.

Det kan du! De ansatte i butikken kan hjelpe deg eller så kan du enkelt sende MEKO til 2007.

Du får 10% rabatt på alt tilbehør i våre butikker i tillegg til utvalgte spesialtilbud og kampanjer.

(enkelte kategorier er unnlatt fra denne rabatten). Les mer om dette her.

Ja! Vi jobber tett med våre leverandører og bilprodusentene for å oppdatere vår katalog daglig med nye koplinger mellom akkurat din bil og nye reservedeler.

Absolutt ikke, men det hjelper oss å finne frem til rett produkt til din bil. Vår produktkatalog bygger på koplinger mot akkurat ditt registreringsnummer.

Såfremt vi har tid hjelper vi deg selvsagt med monteringen av enkle produkter som for eksempel viskerblader og barnestoler. Våre butikkansatte er kunnskapsrike og der for å hjelpe deg.

Direkt

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt?

Kontakt Mekonomen Direkt på telefon 05566 eller send oss en e-post på web@mekonomen.no