Standard verksted spørsmål

Her finner du de vanligste spørsmålene vi på Mekonomen får, om våre verksteder, service og garantier.

Spørsmål

Ja. Hos verkstedet tas det service på og repareres biler av alle merker, nye som gamle. Ettersom Mekonomen alltid bruker reservedeler med originalkvalitet og følger bilprodusentens servicereanbefalinger, gjelder din nybilsgaranti. Ditt servicehefte stemples med Mekonomen Bilverksted som gir deg trygghet og er et varig verditilskudd til din bil.
Det er bilforhandleren som skal utføre garantireparasjoner som kommer under bilens garantitid. Dette er de merkespesifikke verkstedene påkrevd å stå for og samtidig er dette det eneste de har eksklusivitet på.

Service innebærer at man vedlikeholder og sikrer bilens funksjon. Reparasjon derimot innebærer helt enkelt at man reparerer noe som ikke fungerer.

Selvsagt! Påse bare at den ligger tilgjengelig i bilen når du leverer på verkstedet.

EU har definert en reservedel som et produkt (av samme kvalitet som den opprinnelige) som skal monteres i eller på ett motorkjøretøy for å erstatte komponenter som er nødvendige for bruk av det samme, unntak drivstoff.
Ja, vi gir deg et skriftlig kostnadsoverslag på reparasjonen i samsvar med gjeldende forskrifter.
Direkt

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt?

Kontakt Mekonomen Direkt på telefon 05566 eller send oss en e-post på direkt@mekonomen.no