Ofte stilte spørsmål

Lurer du på hvordan du bestiller verkstedtime, hva en bilservice koster, når fristen for EU kontroll er, eller hvilke tjenester vi tilbyr? Her finner du svar på de vanligste spørsmålene våre kunder stiller – alt fra praktisk informasjon om verkstedbesøk til priser, garantier og spesialtjenester.

Generelle spørsmål

Hvordan bestiller du time, gir vi prisoverslag og hva med leiebil?

Priser og betaling

Hva koster en service, hvilke betalingsalternativer og garantier har vi?

Service og reparasjon

Hvilke tjenester tilbyr vi, kan du ta med egne deler og hvilke deler benyttes egentlig?

Logistikk og praktisk informasjon

Hvor finner du verksted, kan du vente mens vi fikser bilen og hva skjer om vi finner noe mer mens bilen er til undersøkelse/reparasjon?

Spesialtjenester

Henter/leverer vi bilen, tilbyr vi dekkhotell og tuning/optimalisering av motor?

Sesongrelaterte spørsmål

Når bør du bytte dekk og hvordan forbereder du bilen for vinteren?

Miljø og bærekraft

Hva gjør vi med brukte deler? Og tilbyr vi resirkulerte deler?

Mann med svart Mekonomen skjorte prater i telefonen

Har du spørsmål om verkstedbesøket?

Ta kontakt med ditt lokale bilverksted.


For andre henvendelser, kontakt kundeservice på kundeservice@mekonomen.no

Spørsmål om Mobilitetsgaranti?

For spørsmål om Mekonomen Mobilitetsgaranti kan du ringe 66 80 55 66 og tast 1.
Ha bilens registreringsnummer klart.

Har du ikke funnet det du leter etter?

Kontakt Mekonomen Kundeservice:

Hverdager 07:00–16:00