Kundeservice

Velkommen til vår kundeservice!
Vi ønsker å gi deg en god opplevelse – også før du besøker verkstedet. På denne siden finner du svar på vanlige spørsmål og nyttig informasjon om våre bilverksteder og tjenester.

Hva koster det?

Noen av våre tjenester har faste priser, men i noen tilfeller må vi undersøke bilen før vi kan gi en konkret pris. Uansett vil du få et prisoverslag på en undersøkelse, og deretter et eget prisoverslag dersom arbeid må utføres.

Mekonomen Fleet

Fleet retter seg mot bedrifter med små og store bilparker, hvor bilen og sjåførene er viktig for at den daglige driften skal fungere effektivt. Som Fleet-kunde trenger du kun å forholde deg til følgende:

  • Ett telefonnummer
  • Én pris
  • Ett verksted

Ofte stilte spørsmål

Her er utvalgte spørsmål som vi ofte får inn til oss. Les enda flere svar ved å klikke på lenken under.

Slik fungerer et verkstedbesøk hos oss

Vi ønsker at du skal ha en så enkel opplevelse som mulig når du besøker et av våre bilverksteder, og vi streber etter å gi så god informasjon som mulig.

  1. Bestill time

    Verkstedtime kan bestilles på nett, via telefon eller e-post. Du mottar timebekreftelse så fort bilverkstedet har bekreftet bookingen.

  2. Lever bilen

    Lever bilen til avtalt tid og sted. Nøkkel kan leveres før åpningstid i nøkkelinnkast eller nøkkelboks.

  3. Vi jobber på bilen

    Slapp av mens våre mekanikere jobber på bilen din. VI kontakter deg underveis dersom det dukker opp noe mer og gir beskjed så fort vi er ferdig med bilen.

  4. Betal

    Betal fysisk på verkstedet eller direkte med mobilen før du kommer. Vi tilbyr ulike betalingsløsninger slik at du alltid finner et alternativ som passer for deg.

  5. Hent bilen

    Bilen er klar og kan hentes. Avtal henting med verkstedet, så finner vi en løsning som gjør det enkelt for deg.

Tips før ditt verkstedsbesøk

Enhver service hos Mekonomen følger alltid bilprodusentens anbefalinger. Det er klare retningslinjer for hver bil, og du kan være helt sikker på at du får akkurat den servicen som passer for din bil ved hvert serviceintervall. Du får alltid en servicerapport som viser hva som ble.

  • Be om pristilbud og sammenlign gjerne flere bilverksteder
  • Oppgi alltid navn, telefonnummer og e-postadresse slik at bilverkstedet kan kontakte deg
  • Be om å få leveringstid, ordrebekreftelse og kvittering på innlevert bil
  • Lever serviceheftet til kundemottaker eller legg det lett tilgjengelig i bilen slik at det kan stemples
  • Be oss forklare fakturaen og arbeidet som er utført. Ta vare på fakturaen
  • Har du fossilbil; Kjøp en flaske motorolje av samme kvalitet som bilverkstedet har brukt, slik at du kan fylle på jevnlig
  • Du skal forvente at alle Mekonomen Bilservice følger verkstedets reparasjonsvilkår

Reklamasjon og klager

Har du reklamasjon knyttet til verkstedbesøk? Kontakt verkstedet som utførte tjenesten direkte.

Du finner ditt nærmeste bilverksted her

Spørsmål om Bilkonto?

En bilservice eller reparasjon kan fort bli en uventet utgift. Hos Mekonomen kan du delbetale en service eller reparasjon med Mekonomen Bilkonto. Å utføre service eller reparasjoner i tide kan også spare deg for høye reparasjonskostnader i fremtiden.

Les mer eller ta kontakt med Resurs Bank

Spørsmål om Mobilitetsgaranti?

Med utført bilservice på ett av våre verksteder får du med deg Mekonomen Mobilitetsgaranti i 12 måneder. Garantien gir deg trygghet på veien og du får hjelp uansett hva som skjer.
Les mer…

For spørsmål om Mekonomen Mobilitetsgaranti kan du også ringe 66 80 55 66 og tast 1. Ha bilens registreringsnummer klart.

Mekonomen Mobilitetsgaranti er åpent 24/7.

Har du ikke funnet det du leter etter?

Kontakt Mekonomen Kundeservice:

Hverdager 07:00–16:00