I dag opplever Postnord tekniske problemer med kobling til leveringssted. Du kan derfor kun velge levering til din nærmeste butikk. Vi beklager ulempen det medfører og håper på en rask løsning.
Husk Superlørdag 3. juni i alle våre butikker, og Superweekend 3. og 4. juni online. -30% på nesten alt! Se mer her.
Sommerkampanje med opptil -70% i alle våre butikker og på nett! Se mer her.

Husk! Superlørdag i våre butikker i dag 3. juni, og superweekend 3. og 4. juni online!

-30% på nesten alt!

Batteriladere

Å kjøre korte avstander med start og stopp kan gjøre det vanskelig for bilbatteriet å lade skikkelig. Hvis du også bruker innvendig belysning, viskerblader med full kapasitet og kanskje også lader en mobiltelefon eller iPad via sigarettuttaket, vil bilbatteriet bli belastet enda mer, og det kan være vanskelig å lade opp til full kapasitet. Hvis du vet at hverdagen ser slik ut for deg, er det en god idé å alltid ha en batterilader tilgjengelig slik at du har en løsning tilgjengelig når det blir nødvendig. Her på Mekonomen.no finner du flere forskjellige batteriladere til virkelig gode priser.

Laster inn…
Handle iht
Kjøpsalternativ
Pris
Produsent
Modell
Vis som

Artikler 1-12 av 83

Side
per side

Batterilader MXS 5.0

  • Produsent: CTEK
  • Temperaturområde: -20 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 5 A
Klubbpris:1106 Nok
Ikke medlem:1229 Nok

Batteriladere tørrbatterier

  • Produsent: NOCO
  • Temperaturområde: -20 °C,+40 °C
  • Ladestrøm: 2 A
Klubbpris:842 Nok
Ikke medlem:935 Nok

Batterilader MXS 5.0 POLAR

  • Produsent: CTEK
  • Temperaturområde: -30 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 5 A
Klubbpris:1385 Nok
Ikke medlem:1539 Nok

Verkstedslader

  • Produsent: CTEK
  • Ladestrøm: 20 A
Klubbpris:2991 Nok
Ikke medlem:3324 Nok

Lader

  • Produsent: CTEK
  • Temperaturområde: -20 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 5 A
Klubbpris:1658 Nok
Ikke medlem:1843 Nok

Verkstedslader

  • Produsent: CTEK
  • Temperaturområde: -20 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 3.8 A
Klubbpris:1052 Nok
Ikke medlem:1169 Nok

Batteriladere - tilbehør

  • Produsent: CTEK
Klubbpris:1349 Nok
Ikke medlem:1499 Nok

CTEK CS FREE LADER/BOOSTER

  • Produsent: CTEK
  • Ladestrøm: 20 A
Klubbpris:4832 Nok
Ikke medlem:5369 Nok

Batterilader CTEK MXS 7.0

  • Produsent: CTEK
  • Temperaturområde: -20 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 7.2 A
Klubbpris:1824 Nok
Ikke medlem:2026 Nok

Batterilader CTEK MXS 10

  • Produsent: CTEK
  • Ladestrøm: 10 A
Klubbpris:2492 Nok
Ikke medlem:2769 Nok

Batterilader 12V 8 amp

  • Produsent: Carwise
  • Strømstyrke: 8 A
  • Temperaturområde: -20 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 2 A,8 A
Klubbpris:1079 Nok
Ikke medlem:1199 Nok

Batterilader 12V 2Amp

  • Produsent: Carwise
  • Temperaturområde: -20 °C,+50 °C
  • Ladestrøm: 2 A
Klubbpris:359 Nok
Ikke medlem:399 Nok
Vis som

Artikler 1-12 av 83

Side
per side

Hvorfor trengs en batterilader?

En batterilader er en garanti for at bilbatteriet ditt alltid er klart for start og klar til å ta deg videre på veien. I en hverdag der flere og flere funksjoner i bilen krever mer av bilbatteriet, er det viktig å kunne gi den en hjelpende hånd til ladning opp om nødvendig. Nedenfor har vi listet opp noen av de viktigste grunnene til å ha en batterilader tilgjengelig.

  • Det er en god investering

Kanskje du tenker at det er en unødvendig kostnad med en batterilader, men hovedårsaken til at nordmenn ber om veihjelp er vanligvis et flatt eller dårlig batteri. Hvis du er i ferd med å levere barna på barnehagen eller skolen, eller går glipp av et møte mens du venter på veihjelp, har du ganske fort spart en god del penger og tid med å kjøpe en batterilader. Enten som et frittstående produkt eller en som sitter i ditt DEFA-system og lader batteriet hver gang bilens kupékontakt brukes.

  • Med et tomt batteri vil ikke bilen starte i det hele tatt

Å sette seg i en bil som ikke starter er ikke det minste morsomt. Spesielt ikke om vinteren, og det er dessverre om vinteren som risikoen er størst ettersom batterikapasiteten allerede er ekstra sensitiv. Ved omtrent -18°C har også et nytt batteri evne til å levere omtrent 40% redusert kapasitet sammenlignet med normal effekt. I tillegg til dette øker batteriets motstand når det er kaldt, og de fleste biler kan ikke lade et batteri mer enn 60-80% av batteriets kapasitet om vinteren. Når det er veldig kaldt, liker vi også å bruke alle tilgjengelige oppvarmingsfunksjoner, for eksempel setevarmere og annen innvendig oppvarming, og dette kombinert med ovennevnte og korte kjørelengder gjør at bilen ikke rekker å lade batteriet tilstrekkelig. Dette fører igjen til at bilen ikke kan starte ettersom startmotoren krever mye strøm ved oppstart.

  • Ikke kjør elektronikken din på svakstrøm

Bilens volt er 12, eller 12,7 for å være nøyaktig, hvis batteriet er fulladet. Hvis du velger å kjøre rundt med et dårlig batteri som ikke kan gi den spenningen til all elektronikken som bilene har i dag, risikerer du å kjøre de elektroniske komponentene på svakstrøm, noe som vil skade disse på sikt og føre til dyre elektriske feil. Dette er enda mer merkbart for biler som kjører kortstrekker slik at generatoren ikke får jobbe for å lade bilbatteriet kontinuerlig slik det gjør normalt når du kjører lengre avstander.

  • Redusert drivstofforbruket og de skadelige utslippene

Dette er sannsynligvis noe som ikke alle har full innsikt i, men hvis du har et fulladet batteri hver gang du setter deg i bilen, vil drivstofforbruk og skadelige utslipp reduseres. Dette er fordi alle biler har en generator som tar strøm fra motoren for å skape strøm til batteriet. Denne energikonverteringen er mindre effektiv enn hvis du lader i en stikkontakt. En generator kan ta 5-10 hestekrefter fra bilen in under høy drift. Dette for å takle alle andre elektriske funksjoner.

Å ha en batterilader er derfor både en kostnadseffektiv og miljøvennlig løsning i tillegg til at du garderer deg mot å måtte bli stående uten bil. Så gjør en klok investering og kjøp batterilader i dag på Mekonomen.no.